Poslední hodina

13.11.2020 02:49

 

Ale tato jedna věc kéž vám nezůstane skryta, milovaní, že jeden den je u Pána jako tisíc let a ‚tisíc let jako jeden den‘. (2. list Petrův 3:8)

Již jsem o tomto znamení několikrát psal. Například zde:

https://www.laska-vira-nadeje.cz/news/prolog-2013/

Považuji tento matematický model, který nám Petr o Božím čase předkládá, za velmi klíčový pro poslední čas. V první řadě odhaluje termín začátku Hospodinova dne, respektive počátku dnů Syna člověka. Tedy období, ve kterém se naplní všechna biblická proroctví, která se k Hospodinovu dni a dnům Syna člověka vztahují. (Lukáš 17:26)

Tehdy jim otevřel mysl, aby rozuměli Písmu. Řekl jim: „Tak je psáno: Kristus bude trpět a třetího dne vstane z mrtvých (Lukáš 24:46)

Podle Petrova vzorce (jeden den = 1000 let) tedy sami obyvatelé země hlídali počátek Hospodinova dne, když počítali letopočet od narození Ježíše Krista. Začátek třetího tisíciletí lze tedy považovat za počátek Hospodinova dne – tedy období ve kterém se naplní všechna písma o Hospodinovu dni, které nám Bůh v bibli nabízí. Nevím samozřejmě do jaké míry je lidské počítání letopočtu přesné a nevím do jaké míry byl počátkem přímo rok 2000. Již v několika svých úvahách jsem naznačoval, že Ježíš pravděpodobně rozpečetil první pečeť již o něco dříve než v roce 2000.

www.laska-vira-nadeje.cz/news/vitejte-2016-prijizdi-ctvrty-jezdec/

 

Ve svých zdejších článcích, jsem se snažil doložit, že skutečně mnoho politických, společenských a přírodních událostí nám ukazuje na přicházející Boží soud nad světem. Nechci se dnes vracet ke zvěstem o válkách a moru, sodomizaci společnosti jako za dnů Lota, ničení základních hodnot daných Bohem jako rodina nebo národ, přicházejícím přírodním katastrofám v nezvyklém počtu, odpadnutí církví od učení bible a přiklonění se k vědě a humanismu nebo naopak démonismu, výskyt evolučních bájí a povídaček o vzniku světa, pronikání padlých andělů do mainstreamového myšlení společnosti jako za dnů Noe, rozvoji technologií umožňujících systematické ovládání a označování lidí, feminizaci společnosti a fatální zamotání úlohy muže a ženy a mnoha dalším věcem, které připomínají až koncert velmi kvalitního hudebního tělesa. (Zjevení 14:2)

 

Všechna tato znamení jsou každým dnem viditelnější. Chtěl bych se podívat spíše na to, jak dlouhé by vlastně období posledního času bylo podle Petrova matematického klíče. Apoštol Jan ve svém evangeliu na rozdíl od Lukáše, Marka a Matouše nemá „malou apokalypsu“ (Lukáš 21, Mar 13 a Mat 24-25). Osobně věřím, že apoštol Jan rozkládá proroctví o posledním čase do celého svého evangelia. Ve svém evangeliu a listě potom nazývá Hospodinův den "hodinou" nebo „poslední hodinou“. Jak dlouhá by tedy byla poslední hodina podle Petrova klíče?

 

1 den = 1000 let

1 den = 365x1000 = 365.000 dnů

1 hodina = 365.000 : 24 (hodin) = 15.208 dní a kousek

15.208 dní : 365 (dnů v roce) = 41,67 roků

 

Podle této spekulace by Hospodinův den trval přibližně 42 let od jeho počátku. Tedy přibližně období jedné generace, jak o ní Hospodin píše ve svém slově:

Amen, pravím vám, že nepomine toto pokolení, než se to všechno stane. (Mat 24:34, Mar 13:30, Luk 21:32)

Všimněme si, že podle ekumenického překladu je verš o této generaci snad jediný, který se shoduje ve všech malých apokalypsách synoptických evangelií. Překládám si ho tedy takto: pokud uvidíte tato znamení o kterých v tomto proroctví o posledním čase mluvím, tak žijete Hospodinově dni, poslední hodině.

 

Abych se tedy vrátil k té Janově poslední hodině, o které mělo být toto pojednání. Tak nabízím pouze krátký pohled z Božího slova, jakým způsobem Jan o posledním čase píše a sám Bůh mluví:

 

Nedivte se tomu, neboť přichází hodina, kdy všichni v hrobech uslyší jeho hlas a vyjdou: ti, kdo činili dobré, vstanou k životu, a ti, kdo činili zlé, vstanou k odsouzení. (Jan 5 28-29)

(Součástí poslední hodiny je i zmrtvýchvstání - to je pro nás živé velmi dobrá zpráva - 1. Tes 4:17)

 

Budou vás vylučovat ze synagóg; ano, přichází hodina, že ten, kdo vás zabije, bude se domnívat, že tím uctívá Boha. To s vámi budou činit, protože nepoznali Otce ani mne. Ale to jsem vám pověděl, abyste si vzpomněli na má slova, až přijde ta hodina.“  (Jan 16 2-4)

(V posledním čase nastane celosvětové pronásledování Božího lidu od pohanů, kteří se domnívají, že slouží Pravdě)

 

Dítky, nastala poslední hodina; a jak jste slyšeli, že přijde antikrist, tak se nyní vyskytlo mnoho antikristů; podle toho víme, že nastala poslední hodina. (1. list Janův 2:18)

(příchod celosvětového vůdce Antikrista by měl být definitivním signálem a potvrzením toho, že nastala posledního hodina a Pán je blízko)

 

Hle, přichází hodina, a již je zde, kdy se rozprchnete každý do svého domova a mne necháte samotného. Ale nejsem sám, neboť Otec je se mnou. (Jan 16:32)

A u tohoto Slova bych se rád zastavil a popřemýšlel, zdali přesně taková hodina, díky celosvětové karanténě právě nenastala. Přijde mi zvláštní, že lidé, kteří se nazývají křesťany, tak rychle kvůli karanténě opustili modlitebny a odmítají naplňovat Boží příkazy kvůli téhle podivné chřipce Covid19.

Jedná se o příkazy jako třeba - chodit k večeři Páně (Luk 22:19), nezanedbávat společná shromáždění při blížícím se Kristově dni (Žid 10:25), nenechávat si předepisovat nesmyslné náboženské lidské příkazy, jako na to nesahej (Kol 2 20-21), nezakrývat si tvář jako Mojžíš (2. Kor 3:13) a mohl bych pokračovat až k drobnostem jako je svaté bratrské políbení (Řím 16:16, 1.Tes 5:26) nebo jak píše Petr políbení lásky (1. Petrův 5:14)

Všechny tyto příkazy jsou na základě rozhodnutí vedoucích církví, aby křesťané respektovali rozhodnutí lidských odborníků, zanedbávány nebo úplně zastaveny. Někteří vůdcové církví se dokonce vysmívají Božím služebníkům, kteří se drží Božího slova a nehodlají nastupující moci Antikrista ustoupit. Se zdviženým prstíčkem nařizují svým ovečkám, aby poslouchali lidi a ne Boha. (Skutky 5:29)

www.krestandnes.cz/david-novak-covid-mira-svobody-a-podcenovani-situace/

 

 

Chtěl bych ukázat na jejich zlé skutky. (3.list Janův 10) Je zřejmé, že Ježíš tluče na prázdné místnosti modliteben. A světu byla na základě strachu ze silnější (možná) chřipky, odebrána přítomnost Ježíše přislíbená pro shromáždění Božího lidu.

Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.“ (Matouš 18:20)

Pokud jsem na světě, jsem světlo světa. (Jan 9:5)

Ta nepravost již působí, ale jen skrytě, dokud nebude odstraněn z cesty ten, kdo tomu brání. (2. Tes 2:7)

 

Troufnu si tedy spekulovat, že z Božího pohledu Bůh, který má všechno ve své moci, se na současnou vlažnou církev rozhněval. Dal příkaz svému služebníku Prymulovi a ten vykonal Boží příkaz a zakázal shromáždění Božího lidu, protože Pán již odmítá do takto vlažné církve chodit.

Ale že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech. (Zjevení 3:16)

Pryč ode mne s halasem tvých písní, tvé brnkání na harfy už nechci slyšet. Ať se valí právo jako vody, spravedlnost jak proudící potok. (Amos 5 23-24)

 

Pro nás Boží děti by však toto Boží rozhodnutí, mělo i pozitivní rozměr, protože tím, kdo se provinil proti Božímu slovu jsou hlavně pastýři, kteří nesli odpovědnost a Bůh naznačuje, že si své ovečky v tomto čase pohlídá On sám.

Neduživé jste neposílili, nemocnou jste neléčili, polámanou jste neovázali, zaběhlou jste nepřivedli nazpět, po ztracené jste nepátrali, panovali jste nad nimi násilně a surově. Jsou rozptýlené, jsou bez pastýře; staly se potravou veškeré polní zvěři a zůstávají rozptýleny. Mé ovce bloudí všude po horách, po kdejakém vysokém pahorku, jsou rozptýleny po celé zemi a není, kdo by je hledal, kdo by po nich pátral. Slyšte tedy, pastýři, slovo Hospodinovo: Jakože jsem živ, je výrok Panovníka Hospodina, mé ovce jsou loupeny a stávají se potravou veškeré polní zvěři, protože nemají pastýře a moji pastýři mé ovce nehledají; pasou sami sebe, ale mé ovce nepasou. Proto, pastýři, slyšte slovo Hospodinovo! Toto praví Panovník Hospodin: Hle, chystám se na ty pastýře, budu je volat k odpovědnosti za své ovce. Nedovolím jim už pást ovce, aby místo nich pásli sami sebe. Vysvobodím své ovce z jejich chřtánu, nebudou jim potravou. “Toto praví Panovník Hospodin: „Hle, já sám vyhledám své ovce a budu o ně pečovat. Tak jako pastýř pečuje o své stádo, když je uprostřed svěřených ovcí, tak budu pečovat o své ovce a vysvobodím je ze všech míst, kam byly rozptýleny v den oblaku a mrákoty. Vyvedu je z národů, shromáždím je ze zemí a přivedu je do jejich země. (Ezechiel 34 4-13)

 

Kdo však vchází dveřmi, je pastýř ovcí. Vrátný mu otvírá a ovce slyší jeho hlas. Volá své ovce jménem a vyvádí je. Když je má všecky venku, kráčí před nimi a ovce jdou za ním, protože znají jeho hlas. Za cizím však nepůjdou, ale utečou od něho, protože hlas cizích neznají.“ (Jan 10 2-5)

 

Je tedy zřejmé, že důležité v tomto čase bude rozpoznat hlas našeho Pána, abychom někam nezabloudili a neběželi za nějakým člověkem, který třeba i činí zázraky a běží za ním celý svět, ale je neosobní a jménem nás nevolá, protože nás nezná. Snad abychom ještě malou chvilku vydrželi a poznali hlas našeho skutečného Pastýře, kterým je jedině Hospodin.

I když půjdu roklí šeré smrti, nebudu se bát ničeho zlého, vždyť se mnou jsi ty. Tvoje berla a tvá hůl mě potěšují. (Žalm 23:4)

Toto praví Hospodin: "Proklet buď muž, který doufá v člověka, opírá se o pouhé tělo a srdcem se odvrací od Hospodina. (Jeremiáš 17:5)

Řeknou vám: ‚Hle, tam je, hle, tu;‘ zůstaňte doma a nechoďte za nimi. (Lukáš 17:23)

 

V každém případě se mi zdá, že Pánův příchod je naprosto dokonalým a naplňujícím se Božím mečem. Boží proroctví se již celá desetiletí naplňují a společnost je dokonale rozsekaná tímto příchodem Božího dne.

Myslíte, že jsem přišel dát zemi pokoj? Ne, pravím vám, ale rozdělení! Neboť od této chvíle bude rozděleno v jednom domě pět lidí: tři proti dvěma a dva proti třem; budou rozděleni otec proti synu a syn proti otci, matka proti dceři a dcera proti matce, tchyně proti snaše a snacha proti tchyni.“ (Lukáš 12 51-53)

Přesně takovéto generační rozdělení můžeme sledovat díky Covidu19. Všiml jsem si, že většina mladých lidí mluví o podvodu, hladu a chřipce. Zatímco většina starších mluví o tom, že svým neodpovědným chováním je mladí lidé připravují o život. Stejně dokonale jako přesný Ježíšův meč rozdělení, působí i volby v nejmocnější zemi světa. V každém případě je zřejmé, před jakou fázi poslední hodiny bychom v tuhle chvíli byli.

Vydá na smrt bratr bratra a otec dítě, povstanou děti proti rodičům a připraví je o život. Budou vás všichni nenávidět pro mé jméno; ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen. (Marek 13 12-13)

A hle, kůň sinavý, a jméno jeho jezdce Smrt, a svět mrtvých zůstával za ním. Těm jezdcům byla dána moc, aby čtvrtinu země zhubili mečem, hladem, morem a dravými šelmami. (Zjevení 6:8)

Otázkou pro mne zůstává, zdali nebyla zákazem Bohoslužeb již ukončena každodenní oběť a neřídili již celý tenhle lockdown světa z dálky ten slavný antikrist, světovládce.

 

Vypjal se až k veliteli toho zástupu, zrušil každodenní oběť a rozvrátil příbytek jeho svatyně. Zástup byl sveden ke vzpouře proti každodenní oběti. Pravdu srazil na zem a dařilo se mu, co činil. (Daniel 8 11-12)

Ať už se tedy děje cokoli, tak nám nezbývá než pokračovat v našich každodenních drobných službách bratrům a s opatrností i pohanům. Uvědomovat si, že tímto obdobím procházíme všichni a pevně věřit, že nás Pán nevystaví zkoušce, kterou bychom nemohli vydržet. (1. Kor 10:13, Římanům 12. kapitola)

Musíme konat skutky toho, který mě poslal, dokud je den. Přichází noc, kdy nikdo nebude moci pracovat. (Jan 9:4)

 

Pokud jde o ty časy, které jsem naznačoval v úvodu tohoto článku, tak skutečně nepředpovídám žádné konkrétní datum, den a ani hodinu a nemám tušení co všechno se bude dít. Od "objevení se" antikrista (2 Tes 2:3), můžeme kdykoli očekávat vytržení svatých – není to v žádném případě vyloučeno již v nejbližší době, ačkoli výzva k trpělivosti a víře je rozhodně na místě.

 

Kdo má uši, slyš! Kdo má jít do zajetí, půjde do zajetí. Kdo má zemřít mečem, musí mečem zemřít. Teď musí Boží lid osvědčit trpělivost a víru. (Zjevení 13 9-10)

 

Nedávno jsem slyšel hrozné kázání o žalmu 91. Tímto žalmem pokoušel ďábel Ježíše na poušti a údajně nyní znovu pokouší ďábel tímto žalmem Boží děti, aby náhodou neporušovali vládní nařízení a nedávali si svatá políbení. Velice jsem se hněval, že chce někdo v této době brát Božímu lidu zaslíbení 91. žalmu pro poslední hodinu. Kdybych byl prorok, tak bych tento žalm nabídl jako prorokovu odměnu. Sice prorok nejsem, ale věřím, že je to žalm pro tebe příteli. Pro tvou službu bratrům, abys je mohl navštívit, modlit se s nimi, jíst, pít a vzpomínat na Pánovo utrpení, prosit za vládce, za Pánův brzký příchod, za bratry a abys v klidu dal svému bratru svatý polibek. Věříš tomu, že Ti ten žalm Bůh dal do těchto časů? Pak se nemusíš bát nákazy, která se šíří od 21.00 do 6.00. Nemusíš se bát vůbec ničeho, protože všechno dobře dopadne a nejsi na to sám!

 

Kdo v úkrytu Nejvyššího bydlí, přečká noc ve stínu Všemocného. Říkám o Hospodinu: „Mé útočiště, má pevná tvrz je můj Bůh, v nějž doufám.“ Vysvobodí tě z osidla lovce, ze zhoubného moru. Přikryje tě svými perutěmi, pod jeho křídly máš útočiště; pavézou a krytem je ti jeho věrnost. Nelekej se hrůzy noci ani šípu, který létá ve dne, moru, jenž se plíží temnotami, nákazy, jež šíří zhoubu za poledne. Byť jich po tvém boku padlo tisíc, byť i deset tisíc tobě po pravici, tebe nestihne nic takového. Na vlastní oči to spatříš, uzříš odplatu, jež stihne svévolníky. Máš-li útočiště v Hospodinu, u Nejvyššího svůj domov, nestane se ti nic zlého, pohroma se k tvému stanu nepřiblíží. On svým andělům vydal o tobě příkaz, aby tě chránili na všech tvých cestách. Na rukou tě budou nosit, aby sis o kámen nohu neporanil; po lvu a po zmiji šlapat budeš, pošlapeš lvíče i draka. Dám mu vyváznout, neboť je mi oddán, budu jeho hradem, on zná moje jméno. Až mě bude volat, odpovím mu, v soužení s ním budu, ubráním ho, obdařím ho slávou, dlouhých let dopřeji mu do sytosti, ukáži mu svoji spásu.