Komentáře ke knize Zjevení 6-10

07.12.2020 10:38

Zjevení 6 

Dostáváme se k pro mě, jako vyznavače kultu "apokalypsa nyní“, ke klíčovým textům Janova Zjevení. Jan v předchozí kapitole píše: ukážu Ti co se má stát potom. Nechápu tyto kapitoly jako popis historie, ale jako popis Hospodinova dne - tedy druhého příchodu Ježíše Krista, který už podle mne odstartoval. V únoru 2019 jsem měl právě na tuto kapitolu ve sboru svědectví  a jelikož je moc dlouhé, tak přikládám odkaz. Možná bych dnes to svědectví  ještě trochu aktualizoval, ale nechávám ho, tak jak jsem vám ho tenkrát nastínil.

Rozhodně netrvám na tom, že to takhle musí být. Nakonec proč by Bůh takové věci svěřoval právě mě? A je to skutečně můj koncept - od nikoho jiného jsem nic takového nečetl. Pasáže týkající se Zjevení 6 jsou až na konci textu. Přemýšlel jsem, že sem zkopíruji ten konec, ale zdá se mi, že i to by bylo moc dlouhé.

https://www.laska-vira-nadeje.cz/news/svedectvi-ve-sboru/

 

Zjevení 6:12-13

12. A hle, když rozlomil šestou pečeť, nastalo veliké zemětřesení, slunce zčernalo jako smuteční šat, měsíc úplně zkrvavěl 13. a nebeské hvězdy začaly padat na zem, jako když fík zmítaný vichrem shazuje své pozdní plody,

Izaiáš 13:8-11

8. Budou plni hrůzy, zachvátí je bolesti a křeče, jako rodička se budou svíjet. Strnule bude zírat jeden na druhého, ve tváři plamenem vzplanou. 9. Hle, přichází den Hospodinův, nelítostný, s prchlivostí a planoucím hněvem, aby zemi změnil v spoušť a vymýtil z ní její hříchy. 10. Nebeské hvězdy a souhvězdí se nezatřpytí svým světlem, slunce se při svém východu zatmí, měsíc svým světlem nezazáří. 11. A budu stíhat zlobu světa a nepravost svévolníků. Učiním přítrž pýše opovážlivců, ponížím troufalost ukrutníků.

Vidíme zde, že Izajáš a dokonce i Petr připisuje tento úkaz jako Hospodinův den (Petr uvádí veliký Den Páně)

Skutky 2:20-21

20. Slunce se obrátí v temnotu a měsíc se změní v krev, než přijde den Páně, velký a slavný; 21. a každý, kdo vzývá jméno Páně, bude zachráněn.'

I z popisu jednotlivých události zjeveni 6. kapitoly, Izajáše lze rozhodne určit (pokud ty události nevykládáte nějak hyperabstraktně), že se jedná o apokalypsu neboli Boží soud nad zemi. V 6. pečeti jsme tedy již v apokalypse a nepředpokládám, že bychom v první pečeti byli u Noeho nebo narození Krista, ale jsou takové výklady.....Já bych tipoval, že pečetě jsou v obdobích cca 5-7 let, možná nepravidelně. Dle mého svědectví 2019 jsme momentálně ve 4. Pečeti a možná kráčíme vstříc páté.

 

Zjevení 6:7-8

7. A když Beránek rozlomil čtvrtou pečeť, slyšel jsem hlas čtvrté bytosti: "Pojď!" 8. A hle, kůň sinavý, a jméno jeho jezdce Smrt, a svět mrtvých zůstával za ním. Těm jezdcům byla dána moc, aby čtvrtinu země zhubili mečem, hladem, morem a dravými šelmami.

Není to moc příjemná varianta, protože vytržení vidím až v zítřejší kapitole (Zjevení 7. Kapitola). Ta ovsem nemusí nutné následovat až 6. Pečeť.

  • Bratr následně řešil, zda to není z části popis historie a konstatoval, že i kdyby to byly události budoucí, tak s historií souvisí

Já si to vysvětluji takto. Vím, že nejsem Duch svatý, takže se třeba pletu.

Přišel Pán, evangelium vyšlo do světa, Bozi slovo dopsáno. A Bůh ho nechal téměř 2000 let působit a došlo díky evangeliu k ohromnému posunu a Bůh do toho vstupoval jen skrze DS v křesťanech, ačkoli vyslýchal modlitby atp.

Zároveň vsak sily zla nabírali na sile. Ničili Boží zvěst a likvidovali (spekulativní věda,školství, likvidace rodiny, bankéři třeba, různé manipulace toho Zlého) Bozi zprávu. Uplynulo 2000 let od příchodu Pána a najednou se to překlopilo a Pan do toho začíná vstupovat a nastává soud. Nenapadne pomaličku. Já to proste, vidím všude. Jsem tím trochu posedlý. (screamingfear)

Hledám jen záchytné body a vycházím z toho Petra - jeden den jako tisíc let a naopak + a třetího dne vstane Pan z mrtvých - tedy obojetné proroctví pro vzkříšeni Ježíše a Jeho příchod. Tedy od 2000 po Kristu se to proroctví o druhém příchodu najednou začíná naplňovat.....jako apokalyptický spekulant potřebuji hledat záchytné body

  • Bratr se mnou souhlasí ve smyslu třetího tisíciletí jako třetího dne, ale domnívá se, že příchod může trvat celé třetí tisíciletí. Navíc by rád, aby jeho děti měly normální život a mohli více uvěřit v Pána Ježíše

Může, ale já bych už raději frčel. Přijď Pane Ježíši! Mě ten svět dost děsí, kam to spěje a máchat se tady ještě 30 nebo při sile 40 let je pro mě spíše děsivé (Žalmy 90:10)....ohledně světa jsem skeptik

Nakonec i kdyby se to blížilo, tak život s Pánem potom bude pro děti mnohem lepší - jsou přece svaté a nepřijmou znamení šelmy (kdybychom se takto daleko dostali). Věci budou křesťanům zjevné a máš zatím své děti ve své moci, takže rychlá varianta je pro Tebe výhodná, než Ti děti utečou z domu.

  • Nyní se dostáváme k diskuzi, zda-li je první jezdec antikristem jak dle bratra potvrzuje většina historických vykladačů podle bílého koně, kterého má v závěru zjevení Ježíš Kristus (Zjevení 19:11)

A kdo jsou ti tři další? Vždyť Bůh přijde zničit svým slovem přímo antikrista, takže by to mel spis zakončovat....z mého pohledu je to pro historické vykladače resp. kohokoli necitelné, dokud nejsou rozpečetěné....ta kniha je (podle mne byla) zapečetěná.....obrazy se vsak mohli odehrávat. Proto ty historické výklady nečtu. Jsou to často takové neurčité nápady, které mě spíše zmatou. Nechávám už ty výklady, ale já hledám konkrétní události v současném světě, protože se mi zda, že to vidím teď na vlastní oči.....tím žádným bratrem vykladačem neopovrhuji....prostě to nešlo…a jsem možná i trochu egoista jako každý člověk, takže se držím toho svého vidění, ale jestli to nebude…tak uznám svou chybu

 

Zjevení 7

Zjevení 7 - vidím to jako pokračování 6. kapitoly a v podstatě bych to chápal tak, že teprve po 6. pečeti dochází k přislíbenému obrácení Izraele v počtu 144 tisíc + zmrtvýchvstání a vytržení svatých jak o tom Píše Pavel v Římanech 11. kapitole.

 

V tomto smyslu to chápu tak, že se v tuto chvíli obrátil celý Izrael - tedy z každého kmene 12 tisíc vyvolených - celý Izrael. Nevím, jaký klíč byl zvolen. V podstatě bych předpokládal, že se jednalo o ortodoxní nebo ultraortodoxní Židy, kteří se drželi Tóry a nedali se svést antikristem. Myslím, že každý výklad je zde na hranici spekulace a tak chápu i svůj výklad. Jednoduše se Bůh rozhodl naplnit zaslíbení týkající se Izraele, které dal již praotcům a následně potvrzoval i prostřednictvím proroků (včetně Pavla např.). Je 144 tisíc málo? Nevím a nedokážu posoudit. Pro ty křesťany, kteří očekávali obrácení celého Izraele včetně například těch Izraelců, kteří navštěvují jedny z největších pochodů pýchy na světě v Tel Avivu, by byl takovýto výsledek zklamáním. Já bych zase neměl moc pochopení pro obrácení naprosto celého současného Izraele, ale případné Boží rozhodnutí bych respektoval. (nakonec nic jiného mi ani nezbývá). Vím, že je Bůh spravedlivý a tak jsou mě osobně ti ultraortodoxní tóričtí židé sympatičtí, už jenom proto, že věří, že k Mojžíšovi mluvil Bůh a mají pravdu.....

 

Tato varianta obrácení 144 tisíc Židů zároveň vysvětluje i Pavlův text z Římanů a pokračování 7. kapitoly zjevení. Ten veliký zástup, který přišel z velkého soužení a který se obrátil (vypral své roucha v pokání) k Ježíšovi jsou ti, kteří to zažijí - z mého pohledu tedy my všichni a to včetně všech zemřelých svatých.

 

Takže ať už to zažijeme v těle nebo ještě zemřeme, tak v tom zástupu jsme i my a Pán nás vede k novému životu na nové zemi. (k pramenům života). Z mého pohledu pro nás země končí nebo ještě půjdeme s Pánem k soudu.....(viz začátek Judy - přichází Pán s desetitisíci (může znamenat se všemi) svatými, aby vykonal soud.....spíše se přikláním k první variantě (už pro nás země skončí a soudit půjde možná skutečně vybraných 10 tisíc......

 

Římanům 11:15

Jestliže jejich zavržení znamenalo smíření světa s Bohem, co jiného bude znamenat jejich přijetí než vzkříšení mrtvých!

 

1. Tessalonicenským 4:15-17

15. Toto vám říkáme podle slova Páně: My živí, kteří se dočkáme příchodu Páně, zesnulé nepředejdeme. 16. Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe, a ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve; 17. potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už navždy budeme s Pánem.

Ještě mi to nedá - k této události - označení Izraelitů, zmrtvýchvstání a vytržení těch, kteří se příchodu dočkají dochází dle mého názoru během událostí 6. pečeti, kdy všichni prchají do hor a křičí - padněte na nás! V takovéto pro svět kritické situaci by si zmrtvýchvstání a vytržení v podstatě nikdo nevšiml. Dle mého názoru se jedná skutečně už o tu kritickou hodinu, kdy nikdo nebude moci pracovat a zhoubce prochází kolem lidských sídel. Těžko si vůbec o této situaci udělat nějakou představu - bouchla gigantická sopka? začala jaderná válka? došlo k zemětřesení jaké nikdy nebylo? všechno najednou?

 

Zjevení 6:15-17

15. Králové země i velmoži a vojevůdci, boháči a mocní - jak otrok, tak svobodný, všichni prchali do hor, aby se ukryli v jeskyních a skalách, 16. a volali k horám a skalám: "Padněte na nás a skryjte nás před tváří toho, který sedí na trůnu, a před hněvem Beránkovým!" 17. Neboť přišel veliký den jeho hněvu; kdo bude moci obstát?

Izaiáš 2:19

Lidé zalezou do jeskyň v skalách a do škvír v prachu země ze strachu před Hospodinem, před jeho velebnou důstojností, až povstane, aby nahnal zemi strach.

Izaiáš 26:20-21

20. Nuže, lide můj, již vejdi do svých komnat a zavři za sebou dveře. Skryj se na chviličku, dokud hrozný hněv se nepřežene. 21. Hle, Hospodin vychází ze svého místa, aby ztrestal nepravost obyvatel země. I odhalí země krev prolitou na ní a nebude již přikrývat povražděné.

My tedy neutíkáme, ale pomažeme svůj práh nebo veřej krví Beránkovou jako Izraelité v Egyptě - tedy v Duchovním slova smyslu a modlíme se co to dá! Není třeba se před pohromou skrývat a utíkat někam do skal.....V každém případě to podle mne nebude tak hrozné jak to pro svět vypadá: "aby nahnal zemi strach" (Iz 2:19) a není to ještě konec země, tak jak jí známe.....každopádně to bude nějaký mazec


Lukáš 17:30-34

30. Právě tak bude v den, kdy se zjeví Syn člověka. 31. Kdo bude v onen den na střeše, ale věci bude mít v domě, ať nesestupuje, aby si je vzal; a stejně tak kdo bude na poli, ať se nevrací zpět. 32. Vzpomeňte si na Lotovu ženu! 33. Kdo by usiloval svůj život zachovat, ztratí jej, a kdo jej ztratí, zachová jej. 34. Pravím vám: Té noci budou dva na jednom loži, jeden bude přijat a druhý zanechán.

 

  • Bratr nyní na základě velikého množství lidí v nebi usuzuje, že během velkého soužení uvěří ještě mnoho lidí (usuzuji, že se domnívá, že církev bude vytržena a ze soužení dorazí jen ti, kteří uvěří během soužení)

     

Jj, ten Darby nám s tím vytržením před soužením nadělal velké eschatologické potíže a otazníky...:) Rozhodně nejsem proti vytržení před soužením.....zároveň si nejsem jistý, zdali je už v dnešní kapitole (mezi 6. a 7. pečetí 1+polnicema) antikrist vůbec na scéně. V pečetích je hubena čtvrtina země, v polnicích padne další třetina obyvatel země a všechno je to v průběhu pečetí, (nebo vlastně ty polnice jedou jako důsledek otevření 7. pečeti) takže tam možná není žádný předěl a celkově ztráty (nejprve čtvrtina a ze zbytku třetina + další polnice a jejich ztráty) odpovídají možná Zachariášovi:

Zachariáš 13:8

V celé zemi, praví Hospodin, budou dvě třetiny vyhlazeny a pomřou, takže v ní zůstane jen třetina.

A není tedy to velké soužení až u polnic…. Je to zapečetěné. Chtělo by to záchytný bod, aby mohl člověk vědět na tuty. Třeba zjeveni antikrista nebo zemětřesení jaké nikdy nebylo, nebo třeba jednoznačné rozpoznáni polnice nebo pečetě...není to legrace ty biblická proroctví.

A co mi na to odpovídá Bůh?

Přísloví 1:26-28

26. Vašemu neštěstí já nyní zasměji se i hrůze, jež vás přepadne. Bavit se budu, 27. až jako bouře zachvátí vás hrůza, až jako vichr udeří vaše neštěstí, až soužením a tísní budete sevřeni. 28. Až mě pak volat budou, neozvu se, budou mě shánět, avšak nenajdou.

Připomíná mi to:

Jan 8:21

Opět jim řekl: "Já odcházím; budete mě hledat, ale umřete ve svém hříchu. Kam já jdu, tam vy přijít nemůžete."

a eschatologicky, až bude jasné, že se blíží Bůh, tak budou rychle hledat v bibli, ale nic nenajdou, protože nehledali, dokud byl čas milosti

Izaiáš 29:10-14

10. To Hospodin vylil na vás ducha mrákoty, zavřel vaše oči, totiž proroky, a zahalil vaše hlavy, totiž vidoucí. 11. Vidění toho všeho vám bude jako slova zapečetěné knihy. Dají ji tomu, kdo umí číst, se slovy: "Přečti to." On však odpoví: "Nemohu, je zapečetěná." 12. I bude kniha předána tomu, kdo neumí číst, se slovy: "Přečti to." A on odpoví: "Neumím číst." 13. Panovník praví: "Protože se tento lid přibližuje ke mně ústy a ctí mě svými rty, ale svým srdcem se ode mne vzdaluje a jejich bázeň přede mnou se stala jen naučeným lidským příkazem, 14. proto i já budu dále podivuhodně jednat s tímto lidem, divně, předivně. Zanikne moudrost jeho moudrých a rozumnost jeho rozumných bude zakryta."

 

Zjevení 8

Zjevení 8 - nejprve bych chtěl probrat časové osy. Přecházíme z pečetí do polnic. Přechod opravdu vypadá plynulý.

 

Zjevení 8:1-2

1. A když Beránek rozlomil pečeť sedmou, nastalo na nebi mlčení téměř na půl hodiny. 2. Potom jsem viděl, jak sedmi andělům, stojícím před Bohem, bylo dáno sedm polnic.

 

Osobně si myslím, že se nejedná u polnic o stejné události jako v pečetích, ale nemohu to vyloučit. Čteme-li například Izaijáše nebo jiné starozákonní proroky, tak je jasné, že tam proroci často kombinují například události kolem roku 33 našeho letopočtu, za tímto veršem jsou události třeba 700 před Kristem a hned 2020 po Kristu. Z tohoto důvodu víme, že Boží proroctví jsou velmi komplikované a nikdy nelze vyloučit souběžnost jednoho Slova s druhým. Osobně věřím, že jsou ve zjevení předěly v událostech a to nejméně 2 - vnímám, že minimálně událostí polnic a nádob jsou zřejmě, vzhledem k podobnosti, stejnými událostmi popisovanými z různých úhlů (obě podobné odchodu Izraele z Egypta). Zároveň však věřím, že u Boha je všechno možné a kdyby chtěl svět poctít nejprve pečetěmi, potom polnicemi, potom šelmou ze 13. kapitoly, následně nádobami a nakonec svět zničil ohněm po tisíciletém království, tak 0n to dokáže a udělá takové podmínky, aby to bylo možné.

Přechod mezi pečetěmi a polnicemi se mi však zdá zcela plynulý a tak osobně předpokládám, že skutečně na časové ose následují polnice po pečetích. Osobně věřím, že křesťané jsou už všichni po 6. kapitole v nebi a to co se při polnicích děje, je záležitostí Židů a zbylých pohanů. Trochu mě v tomto přesvědčení děsí verš z Korintských

1. Korintským 15:51-52

51. Hle, odhalím vám tajemství: Ne všichni zemřeme, ale všichni budeme proměněni, 52. naráz, v okamžiku, až se naposled ozve polnice. Až zazní, mrtví budou vzkříšeni k nepomíjitelnosti a my živí proměněni.

Doufám, že Pavel nemyslí tyto polnice, protože ta poslední polnice zazní ve zjevení až v 11. kapitole (15. verš). Pokud Pavel myslel tuto polnici, tak bych doufal, že pečetě a polnice jsou stejný příběh z různého pohledu a zároveň bych doufal, že polnice jsou Janem velmi abstraktně vypravovány, protože to také vypadá na pěkný mazec. Jediné spojení, které v pečetích a polnicích vidím, jsou úkazy na slunci - i tak by ty polnice a pečetě byly vyprávěny velmi odlišným a asi i přeházeným způsobem - uvidíme!

Zjevení 8:12

Zatroubil čtvrtý anděl, a byla zasažena třetina slunce, třetina měsíce a třetina hvězd, takže ze třetiny potemněly, a den i noc byly o třetinu temnější.

Zjevení 6:12-14

12. A hle, když rozlomil šestou pečeť, nastalo veliké zemětřesení, slunce zčernalo jako smuteční šat, měsíc úplně zkrvavěl 13. a nebeské hvězdy začaly padat na zem, jako když fík zmítaný vichrem shazuje své pozdní plody, 14. nebesa zmizela, jako když se zavře kniha a žádná hora a žádný ostrov nezůstaly na svém místě.

Lukáš 21:25

Budou znamení na slunci, měsíci a hvězdách a na zemi úzkost národů, bezradných, kam se podít před řevem valícího se moře. 16:32Pro časové osy ještě doporučuji souhrn knihy Zjevení a Daniel celkem jednoduše vypsaný bez komentářů - myslím, že pro studium knihy zjevení velmi užitečné

https://www.apologet.cz/?q=articles/id/781-prurez-knihou-zjeveni-a-souhrn-knihy-daniel-z-eschatologickeho-pohledu/find/daniel

Pro časové osy ještě doporučuji souhrn knihy Zjevení a Daniel celkem jednoduše vypsaný bez komentářů - myslím, že pro studium knihy zjevení velmi užitečné.

Jinak mě osobně 8. kapitola zjevení v podstatě jednoznačně připomíná jadernou válku a její důsledky. Domnívám se, že polnice jdou na zemi ve velmi rychlém sledu. Veškeré důsledky, které tato kapitola popisuje (4 polnice) se mi zdají jako obrazy jaderné války. (opět nemohu vyloučit jinou variantu)

Ty události se mi zdají, jako přiměřený obraz případné jaderné války mocností - třetina stromů a veškerá zeleň shoří. (1. polnice), naprosto zničené a otrávené moře včetně otrávených vod, kvůli kterým zemře mnoho lidí (2. a 3. pochodeň), potemnění slunce a hvězd a tím temnější den i noc si vysvětluji jako, že všude bude lítat nějaký popílek a všechno bude temné jak noc. (nejsem fyzik nebo tak něco, ale myslím, že tak nějak by to vypadalo)

To, že se Pelyněk údajně řekne Rusky Černobyl, se mi zdá jako jasné znamení a ani bych se nedivil, kdyby v této oblasti (Ukrajina) došlo k událostem, které by případnou jadernou válku rozpoutali - těch možností je samozřejmě v dnešním světě mnohem více (národ na národ zaútočí Marek 13:8).

V každém případě můžeme doufat, že už tady dávno nebudeme nebo v to, že je tato kapitola mnohem abstraktnější, než jakým způsobem je popsána, protože život na zemi by se stal strašnou hrůznou a opravdu velikým soužením........ačkoli mě obrazy Božího soudu zajímají a vlastně trochu přitahují, tak bych tady opravdu raději už nebyl......Děj se vůle Páně, ale raději - Přijď si pro nás Pane Ježíši!

 

Ještě jen k této variantě - je zřejmé, že Jan vypráví události polnicí jako práci Boha (nebe), ale například ve variantě jaderné války, je zřejmé, že to byla z lidského pohledu, práce člověka a temných mocností, které rozpoutali toto peklo na zemi. Bůh to dopouští a je to součástí Jeho plánu na očištění nebe od lidí a mocností, které ho bez příčiny nenáviděli a nemilovali Pravdu, která by je zachránila - je to vrchol Adamovi (lidstva) cesty na zemi a věřím, že to jinak nešlo......nebo šlo, ale Bůh má právo si dělat se svým stvořením cokoli......

 

Jan 15:24-25

24. Kdybych byl mezi nimi nečinil skutky, jaké nikdo jiný nedokázal, byli by bez hříchu. Ale oni je viděli, a přece mají v nenávisti i mne i mého Otce. 25. To proto, aby se naplnilo slovo napsané v jejich zákoně: 'Nenáviděli mě bez příčiny'.

 

Římanům 9:21-23

21. Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním? 22. Jestliže Bůh chtěl ukázat svůj hněv a zjevit svou moc, a proto s velkou shovívavostí snášel ty, kdo propadli jeho hněvu a byli určeni k záhubě, 23. stejně chtěl ukázat bohatství své slávy na těch, nad nimiž se smiloval a které připravil k slávě -

 

Je mi jasné, že by většina křesťanů tyto pasáže úplně vyhodila z bible. Dokonce bych řekl, že tyto pasáže o soudu, ale například i o pokání mnoho dnešních křesťanů ze své mysli a svého evangelia vyřadila, ale nevytvářejí si tím jiného boha? Je spravedlivé, aby Bůh soudil vlastní stvoření? Není to jednoduché, ale nevytvářejme si falešného boha hipíka. Ježíš je spravedlivý a poprvé přišel a nabídl svou milost všem. Není možné, aby do nového nebe pronikla špína a vzpoura, aby tam vnikli lidé, kteří se neočistili v krvi Beránkově - dopadlo by to zase jen vzpourou.

 

Člověk dostal ohromnou svobodu volby. Bůh si může udělat 50 miliard kývajících lidských robotů, ale On se rozhodl dát nám svobodu a odměnit se těm, kteří Ho hledají - podílem na své moci v nebi - určitě to bude víc než získat na pár let celý tenhle svět.

 

Židům 11:6

Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest a že se odměňuje těm, kdo ho hledají.

Matouš 16:26-27

26. Jaký prospěch bude mít člověk, získá-li celý svět, ale svůj život ztratí? A zač získá člověk svůj život zpět? 27. Syn člověka přijde v slávě svého Otce se svými svatými anděly, a tehdy odplatí každému podle jeho jednání.

 

 

Zjevení 9

Zjevení 9:1

Zatroubil pátý anděl. A viděl jsem, jak hvězdě, která spadla z nebe na zem, byl dán klíč od jícnu propasti;

Zřejmě se jedná o ďábla. (hvězda spadlá z nebe)

Zjevení 12:12

Proto jásejte, nebesa a všichni, kdo v nich přebýváte! Běda však zemi i moři, neboť sestoupil k vám ďábel, plný zlosti, protože ví, jak málo času mu zbývá."

V dnešní kapitole jakoby docházelo na zemi k propojení země a podsvětí.

 

Zjevení 9:6

V ty dny budou lidé hledat smrt, ale nenajdou ji, budou si přát zemřít, ale smrt se jim vyhne.

 

Je-li na zemi ďábel v těle, tak se možná popisuje antikrist.

Jak asi otevřel jícen propasti a propojil svět s říší mrtvých?

Napadlo by mě to znamení šelmy, protože ti lidé označení světovládcem na ruku nebo čelo, žijí stále ve světě, ale už bez naděje na spásu - jsou to již chodící zatracené mrtvoly.

Zjevení 14:11

A jeho muka neuhasnou na věky věků a dnem ani nocí nedojde pokoje ten, kdo kleká před šelmou a jejím obrazem a nechal si vtisknout její jméno.

Napadá mě, že kvůli tomu jsem o čtvrtém jezdci z pečetí uvažoval jako o antikristovi, protože, jak se nechávají označit znamením šelmy, tak už nejsou zřejmě předmětem evangelizace, naděje, alespoň podle toho zj.14:11. Takže by to odpovídalo, čtvrtému jezdci z pečetí, který za sebou nechává svět mrtvých, kteří však ještě tělesně žijí. Kdo jiný nakonec vládne smrtí než sám ďábel. (jméno jezdce smrt)

Zjevení 6:8

A hle, kůň sinavý, a jméno jeho jezdce Smrt, a svět mrtvých zůstával za ním. Těm jezdcům byla dána moc, aby čtvrtinu země zhubili mečem, hladem, morem a dravými šelmami.

1. Korintským 15:25-26

25. Musí totiž kralovat, 'dokud Bůh nepodmaní všechny nepřátele pod jeho nohy'. 26. Jako poslední nepřítel bude přemožena smrt,

Zjevení 20:10-11

10. Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků. 11. A viděl jsem veliký bělostný trůn a toho, kdo na něm seděl; před jeho pohledem zmizela země i nebe a už pro ně nebylo místa.

 

Zjevení 9:4

Dostaly rozkaz neškodit trávě na zemi ani žádné zeleni ani stromoví, jenom lidem, kteří nejsou označeni Boží pečetí na čele.

Věřím, že zatímco Boží děti jsou označeny neviditelně (svou vírou a že mají Přítele v nebi, který je zná), tak ostatní mají viditelné znamení na ruce nebo čele.

 

Jan 10:1-5

1. "Amen, amen, pravím vám: Kdo nevchází do ovčince dveřmi, ale přelézá ohradu, je zloděj a lupič. 2. Kdo však vchází dveřmi, je pastýř ovcí. 3. Vrátný mu otvírá a ovce slyší jeho hlas. Volá své ovce jménem a vyvádí je. 4. Když je má všecky venku, kráčí před nimi a ovce jdou za ním, protože znají jeho hlas. 5. Za cizím však nepůjdou, ale utečou od něho, protože hlas cizích neznají."

 

Zjevení 9:16

A jejich jízdních oddílů bylo dvě stě miliónů - slyšel jsem jejich počet.

 

Přemýšlel jsem, jak početné vojsko by v případně "svaté válce" dal dohromady současný islám? To by se toho muselo ještě hodně stát, aby si troufnul.

  • Bratr navrhuje spíše Čínu, protože síla arabských států bude klesat s koncem fosilních paliv

Tak je tam o tom Eufratu a 4 spoutaných andělech. Proto jsem hledal armádu v okolí Turecka, Sýrie, Iráku. Kdyby byl popisován dlouhodobý proces, tak bych to viděl nějak takto:

 

https://domaci.ihned.cz/c1-65240550-cesi-prestanou-vymirat-zmeni-ale-barvu-pleti-do-roku-2060-maji-do-ceska-prijit-asi-dva-miliony-migrantu

Euroatlantickou silu mohou porazit bud zevnitř nebo tím, ze se Usaevropa vs. Ruskočína válkou vylikviduji, pak by tam byl prostor pro arabské mocnosti ovládnout civilizovaný svět.

Kdyby tedy Čína, tak bych tam viděl 4 mocnosti (anděly), takže + Rusko+Iránn a někoho do party.

 

Zjevení 10

Zjevení 10:4

Jakmile doznělo to sedmero zahřmění, chtěl jsem to zapsat; ale uslyšel jsem hlas z nebe: "Zachovej v tajnosti, co se ozvalo v sedmeru zahřmění, a nic nepiš!"

Zřejmě se jedná o zahřmění podobné tomu, které zaznělo v Janovu evangeliu. Tedy pro pohana to bude zahřmění, ale Boží člověk bude rozumět. V každém případě si Bůh nepřál, aby slova, která zazní během těchto zahřmění, byla zapsána v Božím slově.

Jan 12:28-29

28. Otče, oslav své jméno!" Z nebe zazněl hlas: "Oslavil jsem a ještě oslavím." 29. Zástup, který tam stál a slyšel to, říkal, že zahřmělo. Jiní tvrdili: "Anděl k němu promluvil."

Zjevení 10:7

ve dnech, kdy zazní polnice sedmého anděla, naplní se Boží tajemství, jak je Bůh oznámil svým služebníkům prorokům.

Čím dál více se přikláním k té variantě, že měl Pavel skutečně na mysli právě tuto poslední (sedmou) polnici, ve které se naplní slibovaná proroctví, Boží tajemství a lhůta pro spásu evangeliem a účasti na proměnění nebo zmrtvýchvstání, bude pro lidstvo u konce.

1. Korintským 15:51-52

51. Hle, odhalím vám tajemství: Ne všichni zemřeme, ale všichni budeme proměněni, 52. naráz, v okamžiku, až se naposled ozve polnice. Až zazní, mrtví budou vzkříšeni k nepomíjitelnosti a my živí proměněni.

Tento text z Korintským popisuje rozhodně stejné události jako text z 1. Tesalonickým 4. Tesalonickým 4 je zároveň jedním ze základních kamenů varianty "vytržení před soužením". Rozhodně nemohu tuto variantu vyloučit, ale být příznivcem nebo zastáncem této varianty (příznivec jsem také, dej Bože takovou milost), alespoň bych byl opatrný a připravil bych se i na variantu - vytržení po soužení nebo uprostřed při 7. polnici.

1. Tessalonicenským 4:16-17

16. Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe, a ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve; 17. potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už navždy budeme s Pánem.

 

 

Zjevení 10:9-11

 

9. Přistoupil jsem tedy k tomu andělu a požádal ho, aby mi tu knihu dal. Řekl mi: "Vezmi ji a sněz; v žaludku ti zhořkne, ačkoli v tvých ústech bude sladká jako med." 10. Vzal jsem tu knihu z ruky anděla a snědl ji; v mých ústech byla sladká jako med, ale když jsem ji pozřel, zhořkla mi v žaludku. 11. Tehdy jsem slyšel: "Je třeba, abys znovu prorokoval proti mnoha národům, kmenům, jazykům i králům."

 

Podobný zážitek jako Jan ve zjevení se snědením svitku a následném zhořknutí, měl i prorok Ezechiel, když měl jít prorokovat Izraeli. Je krásné slyšet Boží slovo, ale o trochu horší je potom jít ho naplnit, jít za nevěrníky a antikristy a prorokovat jim - tak nějak bych si vysvětloval to zhořknutí Božího slova.

Ezechiel 3:1-4

1. Řekl mi: "Lidský synu, sněz, co máš před sebou, sněz tento svitek a jdi, mluv k izraelskému domu." 2. Otevřel jsem tedy ústa a on mi dal ten svitek sníst. 3. Řekl mi: "Lidský synu, nakrm své břicho a naplň své útroby tímto svitkem, který ti dávám." Snědl jsem jej a byl mi v ústech sladký jako med. 4. Řekl mi: "Lidský synu, nyní jdi k izraelskému domu a mluv k nim mými slovy.

 

Nechápu tedy, proč by kniha zhořkla Janovi? Možná je Jan jedním z těch dvou svědků, kteří nakonec budou všem národům prorokovat, jak budeme číst zítra (dva svědkové). Nakonec se svým bráchou k tomu měli tendence a o Janovi se říkalo, že tady má zůstat......

Marek 3:17

Jakuba Zebedeova a jeho bratra Jana, jimž dal jméno Boanerges, což znamená 'synové hromu',

Lukáš 9:54-55

54. Když to uviděli učedníci Jakub a Jan, řekli: "Pane, máme přivolat oheň s nebe, aby je zahubil, jako to učinil Eliáš?" 55. Obrátil se a pokáral je: "Nevíte, jakého jste ducha.

Jan 21:23-24

23. Mezi bratřími se to slovo rozšířilo a říkalo se, že onen učedník nezemře. Ježíš však neřekl, že nezemře, nýbrž: "Jestliže chci, aby tu zůstal, dokud nepřijdu, není to tvá věc." 24. To je ten učedník, který vydává svědectví o těchto věcech a který je zapsal; a my víme, že jeho svědectví je pravdivé.